Wiadomo, że przepisy są po to, aby je łamać. W kronikach Departamentu Czarodziejskich Gier i Sportów odnotowano siedemset rodzajów fauli w quidditchu; wszystkie z nich miały miejsce podczas finałów pierwszych mistrzostw świata w 1473 roku. Pełna lista tych fauli nigdy jednak nie została podana do publicznej wiadomości. Departament uważa, że czarodzieje i czarownice, którzy by ją zobaczyli, mogliby "ściągnąc jakieś pomysły".
Nazwa: trał
Odnosi się: do wszystkich graczy
Opis: chwytanie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu
Nazwa: szarża
Odnosi się: do wszystkich graczy
Opis: nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia
Nazwa: blok
Odnosi się: do wszystkich graczy
Opis: blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu
Nazwa: słuczka
Odnosi się: tylko do pałkarzy
Opis: wybijanie tłuczka w kierunku widowni, powodujące zatrzymanie gry w celu ochrony widzów; czasami wykorzystywane przez niegodziwych graczy w celu powstrzymania ścigającego odstrzelenia gola
Nazwa: szturch
Odnosi się: do wszystkich graczy
Opis: brutalne zagranie łokciami wobec przeciwnika
Nazwa: Nicowanie
Odnosi się: tylko do obrońcy
Opis: wsadzanie jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego w nią kafla; obrońca powinien blokować obręcz z przodu, a nie z tyłu
Nazwa: wtyk
Odnosi się: tylko do ścigających
Opis: trzymanie kafla w chwili, gdy przechodzi przez obręcz (kafel musi być rzucony)
Nazwa: fałsz
Odnosi się: tylko do ścigających
Opis: manipulowanie kaflem, Np. tak, by spadał szybciej lub zygzakiem
Nazwa: spalenie znicza
Odnosi się: do wszystkich graczy poza szukającym
Opis: dotknięcie lub złapanie znicza przez znicza jakiegokolwiek gracza poza szukającym
Nazwa: ogłupienie
Odnosi się: tylko do ścigających
Opis: wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz