sobota, 3 grudnia 2011

Zasady gry w Quidditcha.

W 1750 r. Departament Czarodziejskich Gier i Sportów ogłosił następujące przepisy odnoszące się do gry w quidditcha: 
1. Nie ogranicza się wysokości, na jaką gracze mogą się wzbić podczas meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli gracz przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikowi. 
2. Kapitan drużyny może zażądać "czasu", czyli krótkiej przerwy w grze, sygnalizując sędziemu. Tylko wtedy stopy graczy mogą dotknąć ziemi. Przerwa w grze może trwać do dwóch godzin, jeśli mecz trwał już ponad dwanaście godzin. Jeśli drużyna nie wróci na boisko po dwóch godzinach, zostanie zdyskwalifikowana. 
3. Sędzia może zarządzać rzuty karne. Ścigający, który wykonuje rzut karny, leci znad koła środkowego ku polu bramkowemu przeciwnika. W polu bramkowym może pozostać tylko obrońca. Podczas wykonywania rzutu karnego wszyscy pozostali gracze muszą trzymać się z boku. 
4. Można odbierać kafla przeciwnikowi, ale w żadnym przypadku nie wolno chwytać go za jakąkolwiek część ciała. 
5. W przypadku kontuzji któregoś z graczy nie wolno zastępować go innym. Drużyna musi grać dalej bez kontuzjowanego gracza. 
6. Na pole gry można wnosić różdżki, ale w żadnym przypadku nie wolno ich użyć przeciw członkom drużyny, przeciw ich miotłom, przeciw sędziemu, przeciw piłkom lub przeciw któremukolwiek z widzów. 
7. Mecz quidditcha kończy się wtedy, gdy znicz zostanie złapany złoty znicz, albo, kiedy zgodzą się na to kapitanowie obu drużyn.

W skrócie:

- gracze latają na miotłach, 
- nie ma limitu czasu
- gra powinna być czysta, ładna i bez faulów,
- karne są zawsze przy faulu lub złamaniu regulaminu,
- każdy gol zyskany przez ścigających wynosi 10 pkt,
- szukający za złapanie znicza otrzymuje 150 pkt,
- gra kończy się gdy znicz zostanie złapany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz